Полтавська Думка

Скільки штрафів виписали за порушення правил паркування в Полтаві та чому містяни скаржаться на роботу нового відділу 

Скільки штрафів виписали за порушення правил паркування в Полтаві та чому містяни скаржаться на роботу нового відділу 

Скільки штрафів виписали за порушення правил паркування в Полтаві та чому містяни скаржаться на роботу нового відділу 

Півтора місяця як у Полтаві офіційно запрацював відділ із контролю паркування. Від середини липня інспектори в тестовому режимі перевіряли, як і куди ставлять свої автівки містяни, та лишали попередження, а вже через два тижні почали виписувати штрафи. Скільки штрафів уже виписали та чому деякі люди скаржаться на роботу нового відділу – в матеріалі.

За створення відділу паркування в структурі Інспекції з контролю за благоустроєм депутати міськради проголосували ще в кінці 2024 року. За словами очільника інспекції Максима Малька, відділ не працює як поліція, тобто з порушниками, – інспектори лише фіксують неправильне паркування транспортного засобу й залишають повідомлення, нікого не чекаючи. 

На сплату штрафу, виписаного працівниками відділу, дають щонайменше десять днів. 

«Є порушення – інспектори залишають постанову, дається десять днів на сплату штрафу. Протягом цього часу порушник може сплатити 50 % від штрафу. Потім постанову надсилають ще раз на адресу порушника, і якщо не буде зворотного зв’язку через 30 днів – подають у виконавчу службу, а там – блокування карток, виїзду за кордон тощо», – пояснив Малько в ефірі PTV. 

Фіксують порушення через спеціальні планшети. Окрім цього, інспектори «патрулюють» у відповідній формі, маючи з собою бодікамери та посвідчення.  

Скільки штрафів виписали за майже місяць роботи 

17 вересня у Відділі паркування розповіли, що з 18 серпня до 4 вересня на вулицях міста фактично працювала лише одна людина з одним планшетом, яка й фіксувала порушення правил паркування. Наразі інспекторів працює вже двоє.

«За 20 робочих днів ми склали 1085 установ за порушення правил паркування на суму 602 тисячі 820 гривень», – говорять в Інспекції з контролю за благоустроєм.   

Окрім цього, інспектори працювали й у віддалених районах міста, й на міждворових проїздах, роздаючи попереджувальні повідомлення водіям. Їх, як пояснили в інспекції, поширювали в місцях, звідки надходить найбільше заявок від містян, тобто там, де водії масово паркують автівки на зелених зонах чи перекривають проїзди, якими рухаються спецслужби, наприклад, медики «швидких» чи вогнеборці. З такими повідомленнями (без штрафів) інспектори приходили у двори кілька разів і роздали 1470 штук.  

Як збільшуватимуть штат 

Нині у громаді працюють лише два інспектори, утім ще під час анонсування роботи Відділу паркування керівник Інспекції з благоустрою Малько говорив, що у Полтаві їх має працювати щонайменше десятеро. 

Тому в жовтні до Відділу планують взяти ще двох інспекторів, а у листопаді – трьох, щоб до зими у громаді вже працювали семеро людей, які перевірятимуть правила паркування. 

Вимоги до майбутніх інспекторів, пояснюють в інспекції, прості: «Вимоги: вища освіта, стресостійкість, бажання працювати».

Чи скаржаться люди на роботу відділу 

Полтавці в соцмережах розділилися на два табори. Одні пишуть, що інспектори – «порушники, адже не викликають поліцію на місце події» та апелюють до «законів і права штрафувати» чи «чому інспектори виконують функції поліції». Інші – що «інспектори лишають нагадування, щоб водії Полтави врешті згадали правила паркування».

Одне зі звернень опублікували в телеграм-каналі «Фонтанзамільйон»:

«Останнім часом у місті багато говорять про роботу інспекції з паркування, яка нібито має навести лад у Полтаві. Але, на жаль, чесно кажучи, я не бачу реальних покращень. Наприклад, щодня я ходжу на роботу вулицею Просвіти, і ситуація з паркуванням там залишається хаотичною. Деякі водії залишають свої автомобілі настільки небезпечно для дорожнього руху, що стає навіть страшно. Складається враження, ніби є недоторканні машини, які інспекція не штрафує», – йдеться в повідомленні. 

Не менш популярною є й думка про те, що в місті не вистачає паркомісць (хоча б платних), тому спочатку потрібно створити їх, а вже потім штрафувати порушників. 

У Інспекції з благоустрою говорять, що, дійсно, частина людей незадоволена малою кількістю паркувальних місць для машин, однак наголошують, що ні новостворений відділ, ані інспекція ці місця не створює – це питання до Управління житлово-комунального господарства та міськради. 

«Конкретно до нашого відділу було декілька скарг, але в нас є юристи, які спілкуються з заявниками, знаходячи спільну мову й рішення. Окрім цього, в нас є контактний телефон, за яким люди можуть звернутися зі скаргами. Таких випадків, щоб до суду доходило, ще не було», – говорять в інспекції.  

В Управлінні ЖКГ міста відповіли, що для створення нових паркувальних місць насамперед необхідно, щоб міська рада погодила затвердження схеми організацію руху. 

«Облаштування паркувальних місць відбувається поетапно та за участю кількох органів. Спершу міська рада надає дозвіл на розроблення схеми організації дорожнього руху. Підготовлений проєкт обов’язково погоджує поліція, перевіряючи його на відповідність вимогам безпеки та Правил дорожнього руху. Після цього схему затверджує виконавчий комітет міської ради. І вже на підставі цього рішення профільне управління укладає договори з підрядними організаціями, які виконують роботи з нанесення розмітки та встановлення необхідних дорожніх знаків», – додали в Управлінні. 

Більшість людей сплачують штрафи в «пільговий» період

У полтавців, які отримали постанову про штраф, є десять днів, щоб їх сплатити. Більшість людей, говорять в Інспекції, сплачують їх у цей пільговий період – це 50 % від всієї суми (340 гривень). На 11-й день порушник уже має сплатити повну суму – 680 гривень. Грубі порушення передбачають штрафи в понад тисячу гривень. 

Якщо навіть через місяць після отримання припису людина так і не сплачує штраф, їй має прийти сповіщення в «Дії» про штрафну санкцію. Можливе навіть блокування усіх карток. Однак таких випадків ще не було.   

Керівник Інспекції з контролю за благоустроєм говорить, що в Полтаві поширені такі порушення, як паркування на тротуарах і газонах, зупинках громадського транспорту, паркувальних місцях для людей з інвалідністю, залізничних коліях, виїздах із дворів, перехрестях. 

Завдання відділу – пояснити містянам про скоєні ними порушення, зафіксувати їх та оштрафувати. Евакуювати транспортні засоби наразі не планують через воєнний стан, однак після його завершення відділ перейде й до евакуювання. За евакуатор і штрафмайданчик, говорить Малько, також сплачуватимуть порушники. 

Як працюють інспектори з паркування в інших містах 

У Львові, наприклад, інспектори разом із патрульними поліціянтами можуть забезпечувати порядок під час проведення масових заходів, зокрема концертів: вони допомагають впорядковувати дорожній рух, стежать за дотриманням правил паркування та сприяють безпеці всіх учасників руху. 

У Житомирі відділ паркування працює при муніципальній інспекції. Лише від початку вересня у місті зафіксували близько 400 порушень. Водночас у місті планують затвердити 20 нових ділянок для платного паркування для понад 900 автівок, щоб зменшити кількість порушень.

У Києві в інспекції з паркування працюють близько пів сотні людей з 8:00 до 22:00 (у дві зміни). Для них створюють щотижневі графіки, тож інспектори знають, коли вони працюють «на штрафах», а коли – на більш серйозних порушеннях.   

У Львові нині саме шукають нових інспекторів паркування. Кажуть, стаж роботи необов’язковий. Кандидатам обіцяють зарплату від 20 тисяч гривень, офіційне працевлаштування та бронювання. Вимоги: вища освіта, володіння державною мовою. 

Також інспектори працюють у Рівному, Дніпрі, Луцьку, Вінниці та інших містах. 

Фото зі сторінки керівника Інспекції по контролю за благоустроєм

Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.

Реклама

Ми у соцiальних мережах

Полтавська Думка Полтавська Думка Полтавська Думка
Ми використовуємо файли Cookies

Наш веб-сайт використовує файли Cookies, щоб надати Вам найкращий сервіс. Будь ласка, дозвольте використовувати ці файли для подальшого використання веб-сайту.

Детальнiше про файли Cookies