Полтавська Думка

На Полтавщині ціна на пальне «поповзе вгору»: чому й наскільки здорожчає бензин 

На Полтавщині ціна на пальне «поповзе вгору»: чому й наскільки здорожчає бензин 

На Полтавщині ціна на пальне «поповзе вгору»: чому й наскільки здорожчає бензин 

Наприкінці жовтня на автозаправних станціях Полтавської області почав дорожчати дизель. Вартість інших видів пального поки не змінюється. Та прогнозують, що ціна на бензин також «піде вгору», а дизель подорожчає ще більше. Чому так відбувається та які цифри передбачають на цінниках – далі в матеріалі.

Яка ціна на бензин на Полтавщині 

На автомобільних заправках Полтавської області, як і всієї України, ціни на всі види пального «поповзуть» угору. Найбільше здорожчає дизель – цінник на такий вид пального зросте до 4 гривень за літр. Бензин подорожчає на 1-2 гривні, найменше подорожчає газ – до однієї гривні. Причиною подібної цінової ситуації стали санкції США проти російських нафтогазових компаній. Це спричинило дефіцит пального на ринку. Про це розповів засновник групи компаній Prime Дмитро Льоушкін, передає «Суспільне. Полтава».

«Це десь буде до кінця року 2-3 гривні, і ще на січень там гривня долетить, це точно. Але тут варто ремарку робити: це з поправкою на сьогоднішній час. Можливо, щось зміниться; можливо, щось Трамп заявить, можливо, ОПЕК (Організація країн-експортерів нафти – ред.) зробить заяви. Можливо, там якісь ще чинники будуть, котрі збільшать видобуток або щось щодо санкцій: їх скасовувати чи там таке інше», – прокоментував засновник групи компаній Prime Дмитро Льоушкін.

Ціна на бензин та інші види пального різняться залежно від заправної станції. Відповідно до даних сайту minfin.com.ua, станом на 20 листопада орієнтовні ціни на пальне виглядають так: 

  • бензин А-95 преміум – 62,56 грн;
  • бензин А-95 – 58,59 грн;
  • бензин А-92 – 58,32 грн;
  • дизельне пальне – 58,24 грн;
  • газ автомобільний – 34,74 грн.

За останній місяць найбільше подорожчало дизельне пальне. Станом на 24 жовтня дизель коштував орієнтовно 55 гривень. Із того часу ціна на дизель «пішла вгору» й наразі вже перевалила за 58 гривень. Щодо інших видів пального – вартість 92-го та 95-го бензину перебуває поки на одному рівні. А заправитися преміальним 95-м бензином, якщо порівняти з кінцем жовтня, стало дешевше: тоді пальне коштувало 64 гривні за літр, зараз – 62 гривні.

Динаміка цін на пальне на Полтавщині. Фото: index.minfin.com

19 листопада засновник групи компаній Prime Дмитро Льоушкін на власній фейсбук-сторінці написав наступне: 

«Відчувається, ніби санкції ввели проти нас, а не проти Лукойлу. Ціна на дизель просто летить у небо».

Чому дорожчає пальне?

Детальніше про причини нестачі розповів директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн. За його словами, брак пального має кілька причин. Нестача пального почалася ще в жовтні через обмеження на постачання дизпального з румунського порту «Констанца». Через це в жовтні в Україну імпортували на 15 % (понад 90 тисяч тонн) менше, ніж рік тому. 

«В окремі дні власники АЗС казали мені: сьогодні ми не змогли купити пальне», – заявив Куюн. 

Із 1 жовтня 2025 року Енергетична митниця посилено перевіряла вантажі з румунського порту «Констанца» через великий оборот у порту дизпального індійського й турецького виробництва. За інформацією профільного видання про енергетику enkorr, причиною цього стали підозри. Річ у тім, що через порт ідуть поставки індійського й турецького дизеля. Це пальне, за даними українських спецслужб, може бути «непрямо пов’язане з російською нафтою». Тож СБУ направила вимогу щодо лабораторного аналізу таких партій пального.

Порт «Констанца». Фото: Rail.insider

Порт «Констанца» є важливим джерелом дизеля для України. За різними оцінками, порт покриває до 25 % імпорту дизельного пального. Відомо, що на початку листопада імпорт дизельного пального з румунського порту «Констанца» розблокували.

Причиною дефіциту пального, за інформацією Сергія Куюна, також стали проблеми в роботі двох НПЗ у Європі. Як повідомляє видання mind.ua, увечері 20 жовтня виникла пожежа на НПЗ компанії MOL в угорському місті Сазхаломбатт. А також стався вибух на підприємстві, що належить «Лукойлу» (російській компанії) в румунському Плоєшті. Варто зазначити, що угорський НПЗ зокрема переробляє нафту, що постачається південною гілкою трубопроводу «Дружба». «Дружба» – це один із найбільших у світі нафтопроводів, який транспортує російську нафту до країн Європи.

За словами Сергія Куюна, через інцидент на угорському НПЗ MOL цей концерн до мінімуму скоротив постачання в Україну. Також увесь жовтень на ремонті простояв литовський НПЗ «Орлен Летува». Це створило нестачу пального на ринку.

Санкції США проти російського енергетичного комплексу також створило дефіцит пального у Європі. Зокрема в Сербії зупинився НПЗ «Газпрому» (російська компанія). Через це ще більше виріс попит на пальне. 

«Дуже “вчасно” подіяли антиросійські санкції. У Сербії зупинився НПЗ “Газпрому”. Це автоматично натиснуло на ту ж “Констанцу”, звідки пальне попрямувало Дунаєм гасити “дизельну” пожежу – потребу оцінюють у 200 тисяч тонн на місяць. Для порівняння, ми забирали звідти 120-150 тисяч тонн. Тепер українським трейдерам (посередники, що заробляють на торгівлі пального – ред.) доводиться штовхатися ліктями з сербами, які разом з обсягами ще й забрали всі малі баржі, які залишилися без роботи після нашого дивного демаршу (мається на увазі обмеження на імпорт дизпалива з Констанци – ред.), – пояснив директор консалтингової групи «А-95». 

Також Сергій Куюн додав, що 21 листопада набувають чинності американські санкції щодо «Лукойлу» й «Роснафти». Під питанням опиняється робота нафтопереробних заводів у Болгарії і Румунії.

«Першим Штати начебто дали відтермінування, а от із Румунією складніше. “Лукойл” тримає 25 % ринку Молдови і чималу мережу АЗС у самій Румунії. Якщо його румунський завод зупиниться, на ринок вийде ще споживач (читай наш конкурент) величезних обсягів продукту. 

Відмітилися в цій історії і ми. Через влучні удари по російським НПЗ, ті скоротили виробництво, а відповідно й експорт. Бувають і такі санкції. Також європейці припинили імпорт індійського пального. Трейдери скаржаться на обмеженість пропозиції на ринку», – підкреслив експерт.

Нагадаємо, інтенсивність українських ударів по російських нафтогазових об’єктах різко зросла в серпні та вересні цього року. За даними видання Bloomberg, із початку серпня Україна завдала щонайменше 28 ударів по ключових російських НПЗ, збільшивши дальність атак, що призвело до дефіциту бензину в кількох регіонах. Про це пише «Радіо. Свобода».

Темпи перероблення нафти на російських нафтопереробних заводах через українські удари будуть знижені щонайменше до середини 2026 року, йдеться в щомісячному звіті Міжнародного енергетичного агентства (МЕА).

У Росії через удари по НПЗ на середину жовтня виник дефіцит бензину, ціни на нього зростали. Перебої з постачанням на заправки виникли в 10 регіонах Росії, писала газета «Известия», посилаючись на Російську паливну спілку. За інформацією РБК, у Росії простоюють близько 38 % потужностей.

Головне фото: Полтавська думка

Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.

Реклама

Ми у соцiальних мережах

Полтавська Думка Полтавська Думка Полтавська Думка
Ми використовуємо файли Cookies

Наш веб-сайт використовує файли Cookies, щоб надати Вам найкращий сервіс. Будь ласка, дозвольте використовувати ці файли для подальшого використання веб-сайту.

Детальнiше про файли Cookies