У полтавському центрі надання адміністративних послуг почали приймати документи на оформлення відстрочок. За перші п’ять днів за цією послугою звернулися понад 400 людей. Водночас жителі громади, які прийшли до ЦНАПу за іншими послугами, скаржаться на великі черги.
ЦНАП у Полтаві працює в усі дні, крім неділі. Попри те, що середа – найкоротший робочий день для місцевого центру, всі зали очікування, а особливо головна на першому поверсі, переповнені. Чимало людей прийшли отримати адміністративні послуги, зокрема оформити відстрочку, адже тепер це необхідно робити через ЦНАП.
Полтавці скаржаться на великі черги, які виникли після додавання нової послуги
Попри те, що, як говорила заступниця міського голови Ольга Величко, адміністрація просила жителів громади, які не мають термінових запитів, відкласти свої візити до ЦНАПу хоча б на тиждень, центр – переповнений.
Чимало містян, які прийшли до центру, обурені. Коридорами чути обурення на кшталт: «Створили проблеми, а ми тепер стоїмо».
Деякі люди, помітивши в коридорі начальника відділу «Центру надання адміністративних послуг» Максима Курила, підходять до нього – переважно зі скаргами.
Пан Олег, який прийшов до центру оформити КВЕД (один із класифікаторів видів економічної діяльності, за якими можна визначити, наприклад, у якій сфері працює підприємство чи компанія: будівництво, освіта, мистецька діяльність тощо), розповів, що чекає на свою послугу вже дві години.
«Стою і думаю – чи ще чотири години чекати, чи може заново записуватися. У черзі я 197. Якби я знав хто переді мною на таку послугу – то може зрозумів би (куди йти – ред.), а так я нічого не розумію», – говорить чоловік.
«Це жахіття якесь. Я вже думаю, може перезаписатися на визначений час, чи то ще щось робити, бо тут щось шансів ніяких немає».
Пан Олег також розповів, що вже колись отримував послуги в полтавському ЦНАПі, однак тоді він записувався на конкретний день та час, тож черга рухалася швидше.
«Може це проблема в тому, що запис день у день, але тоді хоча б сказали, що “вам чекати декілька годин”, бо нічого ж не сказали. Дуже незручно, хоча б попереджали».
Пан Олександр, який прийшов до ЦНАПу подати скаргу через те, що в застосунку не може автоматично подовжити відстрочку, (чоловік – батько дитини з інвалідністю), – розповів, що чекає на свою чергу близько 40 хвилин.
Він зауважив, що в застосунку «Резерв+» він отримав повідомлення, що те, що він має дитину з інвалідністю – не підстава для оформлення відстрочки. Саме тому Олександр, за порадою адвоката, прийшов до ЦНАПу подати скаргу до Міністерства оборони.
Ще одна відвідувачка розповіла, що прийшла до центру зі своєю донькою, яка має першу групу інвалідності, й чекає на свою послугу близько двох годин.
«Їй вже недобре, вона (донька – ред.) вже не витримує. Нам потрібно приписатися у своїй квартирі. Ми й раніше тут були, вже всі документи оформили, фотографії не вистачало. Ми зробили й знову всі ці документи робити», – додала відвідувачка.
Пан Роман, який прийшов до ЦНАПу саме за новою послугою – оформити документи на відстрочку, розповів, що чекає вже понад годину. На його думку, попри те, що чекати довго, процедура оформлення стала дещо простішою.
Що змінилося
За словами заступниці міського голови Полтави з питань діяльності виконавчих органів Ольги Величко, одна людина може отримати один талон на прийняття документів на отримання відстрочки через полтавський ЦНАП. Як розповіла посадовиця «Суспільному», для цього людина має самотужки прийти до центру – ніякі представники чи юристи цього зробити не можуть.
Отримати талон можна, попросивши допомоги в адміністратора, або ж самотужки через термінал. Там навіть можна обирати, чи ви хочете отримати послугу найближчим часом (за чергою), чи в інший день.
Учасників бойових дій, членів родин полеглих воїнів, членів сімей, де є особи зі статусом «зниклі безвісти», та членів родин звільнених із полону, за словами Величко, приймають окремою чергою.
Людина має прийти з документом, який засвідчує її особу: паспортом, ідентифікаційним кодом та військово-обліковим документом. Окрім цього, з собою необхідно мати документи, які підтверджують право на отримання відстрочки – лише оригінали, копії у ЦНАПі не прийматимуть.
За перші п’ять днів листопада, за інформацією «Суспільного», вже 470 людей подали документи на отримання відстрочок.
ЦНАП не ухвалює відстрочки – лише приймає документи
Попри те, що послуга, за якою до центрів надання адміністративних послуг тепер можуть звертатися військовозобов’язані, й називається «Отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період», ЦНАП лише приймає документи, рішення ж, як і раніше, ухвалює ТЦК. Чимало відстрочок можна самотужки оформити через «Резерв+».
Речник Полтавського обласного ТЦК та СП Роман Істомін журналістам розповів, що до територіального центру комплектування вже надходять перші документи через ЦНАП, однак остаточно говорити про те, чи дійсно це рішення розвантажить ТЦК, поки зарано.
Нова послуга – екстериторіальна
Принести документи на оформлення відстрочок можна не лише до полтавського ЦНАПу, а й до будь-якого іншого центру у своїх районі чи громаді, за місцем перебування. Вона доступна в більшості ЦНАПів регіону.
Як пояснили журналістам у Лубенському, Гадяцькому та Котелевському центрах надання адміністративних послуг, звернутися за оформленням відстрочок можуть не лише жителі їхніх громад, а й всі жителі області, оскільки послуга – екстериторіальна.
Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.