Полтавська Думка

Гроші, передбачені на зимове утримання полтавських вулиць, можуть спрямувати на ремонт доріг

Гроші, передбачені на зимове утримання полтавських вулиць, можуть спрямувати на ремонт доріг

Гроші, передбачені на зимове утримання полтавських вулиць, можуть спрямувати на ремонт доріг

Користуючись сприятливою погодою, в Полтаві почали аварійний ямковий ремонт доріг методом холодного асфальтування. З огляду на те, що ремонт доріг – це найкритичніший напрям роботи в місті, на нього можуть перерозподілити кошти, які заклали на зимове утримання вулично-дорожньої мережі. Проте це залежить від погодних умов.

В УЖКГ повідомили: якщо стійкого снігового покриву цього сезону так і не буде, то зекономлені кошти, за згодою депутатів, направлять на ремонт доріг, пише «Полтавщина». Торік ямковий ремонт доріг у громаді обійшовся у 202 мільйони гривень. Недороблені ремонти на певних дорогах потрібно продовжувати, щоб не втратити результат торішніх поліпшень.

Нагадаємо, на зимове утримання доріг у 2025 році передбачили 130 мільйонів гривень. 

Наразі в місті виконують аварійний ямковий ремонт доріг, зокрема на вулиці Європейській. Для цього використовують холодну асфальтобетонну суміш, яку можна укладати навіть за температури до -20 °C, повідомили в управлінні житлово-комунального господарства міста. Також додали, що така суміш не потребує нагрівання перед укладанням. Утім такий метод ремонту не є основним, а потрібен, щоб підтримувати дороги в належному стані саме взимку.

«Мова йде про аварійний ямковий ремонт. Тобто це роботи задля того, щоб оперативно зробити проїзними ті ділянки доріг, які перебувають у критичному стані. Це свого роду проміжний альтернативний варіант, щоб автомобілі не відбивали собі колеса на ямах. Ми використовуємо метод холодного асфальтування, що дозволяє працювати за температури й до -20 °C. Але зараз, як бачимо, взагалі “плюсова” температура. За правильного підходу до асфальтування, покриття прослужить тривалий період, адже за характеристиками не поступається гарячому методу асфальтування», – коментував керівник управління ЖКГ Тарас Панасенко.

За інформацією Управління житлово-комунального господарства Полтави, взимку важливо обслуговувати дороги, адже вода, яка потрапляє у тріщини асфальту, замерзає й руйнує покриття. Водночас холодний асфальт дозволяє закласти вибоїни. 

Після такого ремонту дорогу відкриють одразу, бо, використовуючи холодний асфальт, не потрібно чекати на висихання чи охолодження матеріалу.  Також асфальт можуть укладати без спеціальних установок для нагрівання чи транспортування.

«Матеріал можна зберігати на складах протягом тривалого часу, оскільки він не втрачає своїх властивостей навіть у холодному середовищі. Це забезпечує готовність до ремонту в будь-який момент», – зазначили в міській раді.

Також цьогоріч УЖКГ планує відновити ремонт вулиці Петра Дорошенка поблизу Київського вокзалу. Тендер на ці роботи відбувся в листопаді 2024 року, пише «Полтавщина». Його виграла компанія «Трансдорком», яка мала за місяць виконати ремонт, вартістю 5,3 мільйона гривень.

Фактично ж підрядник лише прочистив і замінив ливнівки, тому 26 грудня договір закрили, а загальну вартість угоди зменшили до 86 тисяч гривень.

«Глобальна проблема цієї дороги – це колектор водоканалу, який провалений там через 500-700 метрів, ідуть огорожі, ідуть провалля. І тому свою частину ми плануємо продовжити за сприятливих умов у цьому році, але саме таке основне питання – це колектор водоканалу. Наприкінці грудня 2024 із підрядником підписали додаткову угоду та зменшили суми. Підряднику за виконану роботу виплатили понад 86 тисяч гривень. Ми там тільки займалися комунікаціями. Тобто ми до асфальтового покриття там не дійшли. Заміна решіток зливової каналізації, прочищення зливової каналізації», – розповів журналістам «Суспільне Полтава» Тарас Панасенко.

Проте управління має обмежене фінансування на 2025 рік, тому він анонсував продовження ремонту, враховуючи наявні можливості.

Перший когенераційний острів у Полтаві

Левада стане першим мікрорайоном, де реалізовуватимуть когенерацію. Про це повідомила очільниця Полтавської громади Катерина Ямщикова:

«Сьогодні, як ніколи, важливо працювати на випередження, створюючи стійкі та ефективні енергетичні рішення. Ми розпочинаємо новий рік із ключової ініціативи – розвитку енергоефективності та впровадження когенераційних установок у нашій громаді».

Загалом міжнародні партнери передали Полтаві вісім когенераційних установок. Це обладнання, яке працює на газу й одночасно виробляє тепло та електроенергію. Нині дві установки від USAID уже на етапі впровадження. Ще шість установок від GIZ очікують отримати в січні.

Освітлення «темних плям» міста

Провулок Родини Іваненків (колишній Пролетарський) у Полтаві освітили енергоощадними LED-світильниками.

«Це була “темна пляма” на Подолі. Цією локацією часто ввечері проходять жителі мікрорайону після роботи, люди з дітьми. Зараз депутатський корпус спільно з комунальним підприємством “Міськсвітло” шукає шляхи, як звести до нуля кількість вулиць без освітлення. Протягом року було встановлено світильники на сімох таких вулицях», – розповів депутат Полтавської міської ради Юрій Бражник.

Крім того, за його словами, зараз вкрай важливо замінити старі ліхтарі, що не тільки погано освітлюють вулиці, але й споживають багато електроенергії. Адже наразі в Полтавській тергромаді є понад 27 тисяч світильників, 19 із яких – застарілі й потребують заміни. Тому в комунальному підприємстві «Міськсвітло» повідомили, що спільно з депутатським корпусом шукають можливості, щоб оперативно замінити такі світлоточки сучасними енергоефективними освітлювальними приладами.  

Фото: Валентина Іванова

Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.

Реклама

Ми у соцiальних мережах

Полтавська Думка Полтавська Думка Полтавська Думка
Ми використовуємо файли Cookies

Наш веб-сайт використовує файли Cookies, щоб надати Вам найкращий сервіс. Будь ласка, дозвольте використовувати ці файли для подальшого використання веб-сайту.

Детальнiше про файли Cookies