Полтавська Думка

Мільйони на просування: хто з полтавських політиків рекламується в соцмережах

Мільйони на просування: хто з полтавських політиків рекламується в соцмережах

Мільйони на просування: хто з полтавських політиків рекламується в соцмережах

Реклама у фейсбуці – «задоволення» не з дешевих, але нею часто користуються не лише бізнес чи блогери, щоб збільшити охоплення й заволікти аудиторію, а й політики, щоб розповісти про свої «добрі справи». Ми обрали найактивніших у Полтаві та розкажемо, які оголошення від них «майорять» соцмережами. 

Перший заступник міського голови та шкільні перевірки

Перший заступник очільниці Полтави Катерини Ямщикової Валерій Пархоменко створив свою нову сторінку в фейсбуці в липні 2024 року. За цей час політик понад 400 разів рекламував свої дописи. Зазвичай у них ідеться про перевірки укриттів полтавських ліцеїв, проведення заходів на кшталт забігів чи спортивних змагань, огляд ремонту в комунальних закладах. 

Окрім цього, політик нерідко рекламує свою сторінку через дописи про знайдені під час «перевірок» порушення, наприклад, у ремонтних роботах у дитячій лікарні, привітання дітей зі святами чи огляд спортзалів та інших приміщень у комунальних навчальних закладах. 

Лише за останній тиждень (із 16 до 23 грудня) Валерій Пархоменко оплатив дев’ять реклам своїх дописів: 

  • про перевірки укриттів у ліцеї № 43 (допис із фото та рилс);
  • про огляд ремонту приймального відділення дитячої лікарні (допис та рилс);
  • про ще літню толоку;
  • про спортивні змагання (рилс та допис із фото);
  • про перевірку укриття у садочку № 84 (традиційно рилс та допис). 

На реклами лише за тиждень (з 15 до 21 грудня) політик витратив близько 688 доларів (тобто орієнтовно 28,7 тисячі гривень). У торішній декларації Пархоменко вказав 1 мільйон 210 тисяч 24 гривні зарплати від виконавчого комітету Полтавської міської ради. 

Отже, за місяць посадовець отримує близько 100 тисяч гривень (принаймні станом на 2024 рік), майже третину з яких може витратити за тиждень лише на рекламу в соцмережах. 

Орієнтовний розмір аудиторії, який може охопити реклама політика – 100-500 тисяч людей, але фактично її бачать близько 25-125 тисяч людей (принаймні минулого тижня). 

Загалом же за час існування цієї сторінки, згідно з аналітикою, посадовець витратив близько 38 тисяч 252 доларів (за теперішнім курсом це близько 1 мільйона 600 тисяч гривень). 

Лише за тиждень посадовець, який отримує понад мільйон гривень заробітної плати від Полтавського виконкому, витрачає на рекламу в соцмережах майже 700 доларів

Нагадаємо, що Валерій Пархоменко від самого початку не приховував свого плану балотуватися, навіть тоді, коли вибори були неможливими. Він активно готується до них із вересня 2024 року, використовуючи власні соцмережі як головний інструмент. 

Окрім цього, він роздавав подарунки медикам та вчителям. Звісно ж, у своїх брендованих пакетах «Пархоменко за Полтаву».

Колишній заступник голови облради та «проблеми» міста  

Ще один донедавна полтавський посадовець, який активно використовує фейсбук як майданчик для самопросування, – колишній заступник голови Полтавської обласної ради та чинний член виконавчого комітету Полтавської міськради Олексій Чепурко.

За останній тиждень посадовець 15 разів ставив на рекламу свої пости у фейсбуці. Йдеться про рилси, у яких Чепурко розповідає про свою сторінку з гаслом «Я люблю Полтаву і доводжу це справами», відео про актуальні проблеми, наприклад, місцевого водоканалу, зокрема залучення підприємством колекторів для повернення боргів своїх абонентів. Про це ми писали раніше.

Також Чепурко рекламує відео зі свого ютуб-каналу (на якому вже понад 17 тисяч підписників), зокрема про ймовірне збільшення вартості за проїзд, «брудну Полтаву» або ж малу кількість сміттєвих урн у місті, а також відеозапрошення на відкриття й прикрашання ялинок у різних мікрорайонах міста.

Рекламує політик навіть дописи про прочитані книги, емоційні пости з написами «я в шоці» та не менш емоційними відео про «катастрофи», «терапію добром» та привітання зі святами. 

Упродовж року політик рекламував дописи зі своєї сторінки у фейсбуці майже 400 разів. Загалом за час існування цього профілю (тобто з липня 2024 року) Чепурко витратив на рекламу близько 15 тисяч 200 доларів (за теперішнім курсом – майже 636 тисяч гривень). За минулий тиждень (з 15 до 21 грудня) – 346 доларів (понад 14 тисяч гривень). 

Чепурко рекламує дописи на абсолютно різні теми: від розкладу прикрашання ялинок та дитячих свят до відео про проблеми Полтави на власному ютуб-каналі

Нагадаємо, що Чепурко, хоч і неофіційно, але також робить все, що роблять політики, які готуються до виборів. Тобто дійсно майже все: вітає полтавців зі святами (листівки з його обличчям та іменем періодично висять на дошках оголошень), розповідає про стан переходів у Полтаві, про погані дороги, підготовку міста до блекаутів.

Подібні відео Чепурко рекламує у фейсбуці

Чепурко порушує питання поборів у школах, встановлення нових тротуарів, прибирання опалого листя. Політик, який раніше опікувався лише сферою ЖКГ, чи не в один момент почав турбуватися про долю буквально всього міста, зокрема дітей. Наприклад, проводить дитячі свята й заходи з аніматором, одягненим у форму з написом «Котко Чепурко». Таких вже не один раз помічали в різних мікрорайонах Полтави. 

За 2024 рік Чепурко задекларував 889 тисяч 412 гривень зарплати як заступника голови облради, тобто близько 74 тисяч у місяць, 15 тисяч із яких можуть йти лише на тиждень прорекламованих у соцмережах дописи. 

Депутат Полтавської міськради та привітання школярів 

Ще один політик, який рекламується не лише в реальному житті, а й у соцмережах – депутат Полтавської міськради Денис Поліщук. Цю сторінку у фейсбуці він також створив не так давно – у жовтні 2024 року. За цей час політик близько 170 разів рекламував свої дописи. 

Здебільшого вони стосуються полтавських шкіл та їхніх учнів чи вчителів, або ж дитячих садочків:

  • привітання школярів зі святами;
  • відновлення теплопостачання;
  • ремонти в ліцеях, які буцімто контролює Поліщук;
  • організація шкільних екскурсій;
  • впровадження різних проєктів, наприклад «Шкільний омбудсман» тощо. 
Депутат найчастіше рекламує власні дописи про діяльність у міських школах

Також у рекламних дописах можна дізнатися про перевірки політиком доріг у старостатах, облаштування дитячих майданчиків коштом місцевого бюджету, подробиці засідань депутатських комісій та результати цих засідань, ремонти бульварів та дворових проїздів тощо. 

Загалом за понад рік існування свого профілю Поліщук витратив на рекламу дописів близько 2 тисяч 289 доларів (за теперішнім курсом майже 95,7 тисячі гривень), а за останній тиждень (із 15 до 21 грудня) – менш як сто доларів, тобто до 4 тисяч гривень.  

Денис Поліщук – директор комунального підприємства «Полтава-Сервіс», з якого за 2024 рік задекларував майже 498 тисяч гривень зарплати, тобто близько 41,4 тисячі за місяць.

Нагадаємо, що  депутат знімає чимало відео, у яких також розповідає, чим займається: наприклад, відвідуванням фестивалів чи організацією встановлення вуличного освітлення. 

У своїх постах розповідає про спільні ініціативи й нерідко позначає однопартійців – Маріанну Соліман, Євгена Диканя, рідше – Мілену Муравенко, Віктора Булата й інших. Крім того, його позначає у своїх дописах про діяльність у місті чи сесійні питання керівник міського Управління капбудівництва Максим Медведєв. 

Зауважимо, що, як пише видання «Полтавщина», прокурор області Євген Гладій заявив, що роздача подарунків у пакетах з прізвищем депутата, навіть який не є членом якоїсь партії (такі можна побачити й у Поліщука), – ймовірне порушення закону «Про освіту». Він розповів журналістам, що прокурорам необхідно з’ясувати, куди скаржаться батьки, а також зрозуміти, яким чином адміністрації шкіл дозволяють, щоб «певні особи заходили на територію». 

З рекламованого депутатом

«Тоді, я думаю, що тут буде логічним питання до департаменту освіти. Які вказівки надаються чи не надаються директорам шкіл щодо такої роботи окремих депутатів. Дійсно, згідно з Законом про освіту, заборонена будь-яка агітація».

«Станом на сьогодні проінформовано органи поліції про такі випадки і публікації. Вони розпочали роботу з документування цього правопорушення». 

«Якщо брати букву закону та Закон України “Про освіту”, то можу зацитувати ст. 31 цього закону: “В закладах освіти забороняється розповсюдження реклами, плакатів, подарунків, які містять зображення, прізвища, імена та по батькові осіб, які є членами, (учасниками) чи засновниками політичних партій”. Виходячи з контексту зазначеного, то цього робити не можна», – розповів журналістам Євген Гладій. 

Також прокурор додав, що володіє інформацією, що на пакетах є певні написи, які вказують на ймовірну політичну агітацію, однак це потрібно дослідити уповноваженому органу.  

Підготовка до виборів

Не лише конкретні політики активно діють у соцмережах. Наприклад, у дослідженні руху «Чесно» йдеться про те, що й партія «Рідне місто» (мова про Зіньків, Полтавський район), за перші три квартали 2025 року (тобто навіть не за весь рік) витратила на рекламу дописів у фейсбуці 3,5 тисячі доларів (за теперішнім курсом близько 146 тисяч гривень). 

Переважно ті критикують роботу Зіньківської міської ради, висвітлюють випадки «гречкосійства», публікують зарплати місцевих посадовців тощо. 

Зауважимо, що, ймовірно, старання місцевих політиків і не пройдуть повз аудиторію, адже якщо ще два місяці тому про вибори не йшла й мова, то вже нині голова фракції «Слуга народу» в парламенті Давид Арахамія заявив, що у Верховній Раді України планують створити робочу групу, яка працюватиме над виборами президента під час воєнного стану. 

Як пише видання «Бабель», до обговорень планують залучити комітет ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, представників усіх фракцій та груп парламенту, Центральну виборчу комісію та громадські організації, які займаються питаннями виборів.

Фото: фейсбук Валерія Пархоменка, світлина з одного з останніх рекламованих дописів

Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.

Реклама

Ми у соцiальних мережах

Полтавська Думка Полтавська Думка Полтавська Думка
Ми використовуємо файли Cookies

Наш веб-сайт використовує файли Cookies, щоб надати Вам найкращий сервіс. Будь ласка, дозвольте використовувати ці файли для подальшого використання веб-сайту.

Детальнiше про файли Cookies