Комунальне підприємство «Кременчуцьке тролейбусне управління імені Л.Я. Левітана» придбало 18 нових тролейбусів. Такий договір уклали з ТОВ «Політехносервіс», його опублікували на офіційному сайті Євросоюзу.
Згідно з документом, тролейбуси мають бути 12-метрові, низькопідлогові, вміщувати щонайменше 80 пасажирів, зокрема не менше 26 сидячих, бути обладнаними системою автономного живлення, що дозволяє долати не менше 20 кілометрів, та бути випущеними не раніше 2023 року.
Перший транспортний засіб має надійти у Кременчук через 20 тижнів із дати зарахування авансу на рахунок поставника. Загальна вартість 18 тролейбусів склала 7 470 020 євро.
Кошти на придбання транспорту для Кременчука надав у позику Європейський інвестиційний банк у рамках проєкту розвитку міського громадського транспорту в Україні. Таку фінансову угоду ще до повномасштабного вторгнення Україна уклала з Європейським інвестиційним банком, її ратифікувала Верховна Рада. За умовами угоди, строк позики становить 22 роки, з урахуванням п’ятирічного пільгового періоду.
Що в Полтаві?
28 лютого 2025 року на сесії Полтавської міської ради ухвалили зміни до Програми розвитку міського електротранспорту на 2024 – 2026 роки. Вони передбачають спрямування 220 мільйонів гривень на придбання нових тролейбусів для міста у 2026 році. Це мають бути 20 транспортних засобів вітчизняного виробництва.
Як зазначено у Програмі, міський електричний транспорт функціонує в Полтаві з 1962 року. Комунальне підприємство «Полтаваелектроавтотранс» розраховане на 86 одиниць рухомого складу, станом на 1 листопада 2023 року налічувались 103 пасажирські тролейбуси та два спеціальні. Середній строк експлуатації пасажирських тролейбусів складав 13,5 років, а 58 тролейбусів відпрацювали встановлений термін експлуатації.
| № п/п | Рік випуску | кількість | Відпрацьовано років |
| 1 | 1993 | 2 | 30 |
| 2 | 1994 | 1 | 29 |
| 3 | 1996 | 1 | 27 |
| 4 | 1997 | 6 | 26 |
| 5 | 1998 | 6 | 25 |
| 6 | 1999 | 13 | 24 |
| 7 | 2000 | 12 | 23 |
| 8 | 2002 | 2 | 21 |
| 9 | 2005 | 2 | 18 |
| 10 | 2006 | 1 | 17 |
| 11 | 2007 | 1 | 16 |
| 12 | 2008 | 1 | 15 |
| 13 | 2011 | 10 | 12 |
| 14 | 2016 | 2 | 7 |
| 15 | 2017 | 3 | 6 |
| 16 | 2020 | 20 | 3 |
| 17 | 2021 | 20 | 2 |
| Разом | 103 |
У відповідь на запит «Полтавської Думки» в комунальному підприємстві повідомили, що станом на 15 травня щодня на першій зміні Полтавою курсує в середньому 41 тролейбус, на другій зміні – 38. У вихідні на першій зміні працює в середньому 32 тролейбуси, на другій зміні – 29.
Нині на підприємстві 23 вакансії водія тролейбуса та десять вакансій водіїв автотранспортних засобів.
Торік у Полтаві відновили курси з навчання водіїв тролейбусів – вперше за останні одинадцять років. Їх організували завдяки спільній роботі з Полтавським центром професійно-технічної освіти державної служби зайнятості та за підтримки Фонду обов’язкового державного соціального страхування.
Навчали майбутніх водіїв працівники комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». Попередньо вони пройшли необхідну акредитацію. Студенти відпрацьовували навички на території комунального підприємства, а згодом – на маршрутах Полтави.
Курси є безоплатними. Випускники, що успішно склали іспити, отримують можливість працевлаштуватися на «Полтаваелектроавтотранс». Під час першого курсу набір пройшли десять людей, а після завершення навчання й іспитів у Сервісному центру МВС до комунального підприємства потрапили вісім людей.
Як повідомили в «Полтаваелектроавтотрансі», протягом 2024-2025 років на підприємство працевлаштували 15 водіїв тролейбуса.
Тролейбус на Огнівку
Згідно з Програмою розвитку міського електротранспорту на 2024-2026 роки, одним із пріоритетних напрямів роботи також залишається будівництво тролейбусної лінії в мікрорайон Огнівка.
Торік підрядник розробив проєкт запуску тролейбуса цим маршрутом. Згідно з ним, роботи сягають майже 200 мільйонів гривень. Тому громада шукатиме донорів для реалізації. Про це 30 серпня 2024 року розповіла виконувачка обов’язків міського голови Полтави Катерина Ямщикова.
В Управлінні капітального будівництва міськради, яке й замовляло проєкт, повідомили, що така вартість обґрунтована значним обсягом будівельно-монтажних робіт, що передбачені в документації. Зокрема, потрібно реконструювати існуючу контактну мережу протяжністю майже 3 кілометри від ТЦ «Екватор» до мікрорайону Сади-1.
Також необхідно модернізувати обладнання на двох тягових підстанціях для нової ділянки тролейбусної лінії. Ще передбачили ремонт диспетчерського пункту з облаштуванням резервного джерела живлення.
Крім того, у проєкті заклали будівництво контактної мережі тролейбусної лінії. Маршрут пролягатиме вулицею Героїв Сталінграда – мікрорайоном Сади-2 – мікрорайоном Огнівка – 1-ю міською лікарнею – вулицею Сінною. Його протяжність становить 5 кілометрів.
В Управлінні капбудівництва зазначили, що тролейбусна лінія потрібна, щоб розвивати міський електротранспорт, а також:
Фото: «Транспорт Полтави»
Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.