Із 1 листопада в Україні діятимуть нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. За інформацією Міноборони, йдеться про автоматичне подовження деяких відстрочок, а також перенесення подання паперових документів до ЦНАПів. Розповідаємо, що варто знати про зміни жителям Полтавщини.
За словами міністра оборони України Дениса Шмигаля, цими змінами міністерство «прибирає» зайві звернення й папери, щоб ТЦК та СП могли зосередитися на мобілізації.
«Понад 600 тисяч відстрочок продовжаться без додаткових дій громадян і черг у територіальних центрах», – додав міністр оборони.
Автоматичне подовження відстрочок
Заступниця міністра цифрової трансформації України Валерія Коваль розповіла, що старі заяви на отримання відстрочки, які військовозобов’язані подавали до ухвалення Кабміном рішення про автоматизацію, ще опрацьовуватимуть через ТЦК.
Щоб подовжити відстрочку чи отримати нову, з 1 листопада необхідно звертатися до ЦНАПів.
За словами Коваль, насамперед це стосується тих військовозобов’язаних, які не змогли автоматично поновити відстрочку через брак необхідної інформації в державних реєстрах, і тих, у яких лише зараз з’явилися підстави для отримання відстрочки.
«У таких випадках треба буде йти в ЦНАП замість ТЦК, підійти до адміністратора, надати всі необхідні документи відповідно до різних типів відстрочок, адміністратор збирає їх, направляє на розгляд комісії, і після ухвалення рішення військовозобов’язаний зможе побачити свою відстрочку або в “Резерв+”, або на порталі “Дія” можна отримати електронний військово-обліковий документ, або безпосередньо в ЦНАПі», – додає заступниця міністра цифрової трансформації.
Щоб отримати відстрочку, необхідно прийти до найближчого ЦНАПу, принести документи, мати зареєстровану електронну пошту, на яку й прийде відповідь за результатами розгляду спеціальної комісії.
«ЦНАП – це точка приймання заяв. Тобто центр не надає результату чи відстрочки. Рішення ухвалює територіальний центр комплектування», – додала Коваль.
Що робити, якщо у ЦНАПі відмовилися приймати документи на відстрочку
За словами Валерії Коваль, повідомляти про такі випадки необхідно до Міністерства цифрової трансформації через QR-код для збору відгуків, який є в усіх ЦНАПах. Окрім цього, вона додала, що військовозобов’язаних просять оформлювати відстрочки через «Резерв+», якщо є така змога.
«Навантаження на ЦНАПи може зрости в перші дні, адміністратори володіють усією інформацією, щоб оперативно опрацьовувати ці заявки», – додала Коваль.
Заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Оксана Ферчук також зауважила, що автоматичне подовження та цифровий формат отримання відстрочок мають усунути ризик зловживань. Зокрема, за її словами, понад 80 % відстрочок уже доступні для оформлення онлайн, а більшість із них подовжуватимуть на основі даних військовозобов’язаних, які є в держави.
Також відтепер паперова довідка з мокрою печаткою не потрібна, пояснили в Міноборони. Для підтвердження відстрочки достатньо електронного військово-облікового документа в «Резерв+».
Кому подовжуватимуть відстрочки автоматично
У Міноборони пояснили, що автоматично подовжуватимуть відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в держреєстрах і які не можуть змінитися з часом. Ідеться про такі категорії військовозобов’язаних:
Наразі оформити онлайн у «Резерв+» можна відстрочки для виділених категорій. Найближчим часом у застосунок додадуть можливість оформити онлайн відстрочку для тих, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини) та батьків або матерів, які самостійно виховують дитину до 18 років.
Якщо ж ви оформили відстрочку, й вона потрапляє в категорію тих, які продовжують автоматично, – нічого робити не потрібно. Однак якщо система не зможе підтвердити підстави для відстрочки, й ви не отримали сповіщення про автопродовження, спробуйте актуалізувати особисту інформацію в реєстрах.
Чи можна отримати нову послугу в Полтаві
У Полтавському ТЦК та СП також зауважили, що раніше функцію подання документів на відстрочку покладали лише на територіальні центри комплектування. Оскільки тепер вони не виконуватимуть цю функцію, міськрада має ухвалити рішення щодо введення нової послуги для місцевого ЦНАПу.
31 жовтня на сесії міської ради депутати проголосували за внесення змін до переліку адміністративних послуг центру. Його розширили, додавши послугу «Отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період».
Звернутися до ЦНАПу в Полтаві можна в такі дні:
Фото ілюстративне. Джерело: Моя Вінниця
Головні новини Полтавщини читайте в нашому телеграм-каналі та вайбер-каналі.