«Укрпошта» готується до роботи взимку, зокрема в умовах можливих блекаутів. Якщо взимку 2022-2023 років поштові відділення повернулися до старої схеми роботи на папірцях, то до зими 2024-2025 років підготувалися краще, розповів директор з розвитку мережі «Укрпошти» Полтавщини Павло Шестопал.
«У нас уже є 50 опорних відділень, які забезпечені генераторами, старлінками й повністю готові працювати в разі відключень світла. Зокрема ми й зараз запускаємо генератори, тож відділення можуть працювати й надавати послуги. Опорні відділення є в кожному райцентрі: Хоролі, Карлівці, Гадячі, Зінькові тощо. У населених пунктах, де понад два-три відділення, наприклад у Полтаві, Кременчуці, Горішніх Плавнях, Лубнах, Миргороді, ми обирали по одному відділенню в кожному районі», – пояснив він.
За словами Шестопала, в області також працюють 130 пересувних відділень. Вони забезпечують надання послуг в усіх населених пунктах: у селах чи селищах із населенням близько тисячі людей і там , де залишилися дві-три людини.
«Є технологічна інновація, яку ми хочемо запровадити, щоб мати змогу надавати цифрові послуги й у селах, незалежно від наявності інтернету. Коли пересувні відділення повертатимуться до точок базування, в нас їх 11 в області, за допомогою генераторів і старлінків одразу передаватимемо всю інформацію на сервер, щоб день у день усю інформацію передавати. Робота в цьому напрямку вже виконана на 90 %, щоб максимально бути готовими до можливих блекаутів».
Також Павло Шестопал розповів, що з 1 червня всі відділення «Укрпошти» перейшли на 7-денний графік роботи. Вони працюють переважно з 8:00 до 20:00 або з 8:00 до 19:00. Ця зміна дозволила трохи розтягнути чергу, зменшивши навантаження на відділення, а також зробити послуги пошти зручнішими для клієнтів, пояснив він.
Окрім того, Шестопал анонсував створення автоматичних сортувальних ліній у полтавських відділеннях. Їх планують запустити в Полтаві та Кременчуці. Це має пришвидшити сортування посилок і зменшити кількість помилок, пов’язаних із людським фактором. На сьогодні такі лінії вже працюють у 14 містах країни.
Не носять газети?
Попри всі запроваджені та анонсовані покращення, в «Укрпошти» залишається проблемною доставлення передплачених періодичних видань. Павло Шестопал запевнив, що кількість листонош проти минулого року не зменшилася й жодних змін щодо доставки періодики не було та не планується.
Водночас «Полтавська Думка» отримує непоодинокі скарги від передплатників про випадки, коли листоноші приносять номер газети з запізненням на кілька тижнів, доставляють лише на поштове відділення, а не додому або ж деякі випуски не доставляють узагалі. Шестопал говорить, що про такі випадки необхідно повідомляти на гарячу лінію «Укрпошти».
«Усі скарги, які надходять на гарячу лінію, передають безпосередньо керівнику конкретного відділення й він має добу на їх розгляд. Якщо протягом доби нічого не вирішиться – скаргою займаюся я. За три роки моєї роботи можу пригадати буквально кілька випадків, коли дійсно періодика або загубилася, або, можливо, під дощ потрапила. Потрібно розглядати кожен випадок окремо, можливо, причина в недостатній комунікації чи мотивації листонош. У такому разі вирішуватимемо: або збільшуватимемо мотивацію листонош, або замінюватимемо їх на мотивованіших», – зазначив він.
Фото: «Зміст»